Veelgestelde vragen & contact

Wat is DE Cadeaukaart?
  • DE Cadeaukaart is een open waarde cadeaukaart die te besteden is bij alle winkels die op de pagina ‘Acceptanten’ genoemd worden. De ontvanger van de cadeaukaart heeft keuze uit het gehele assortiment van al deze woonwinkels, restaurants, speelgoedzaken, tuinwinkels, modezaken, beauty, wellness en al het andere aanbod. De ontvanger kiest zelf zijn of haar gewenste product(en). De waarde van de cadeaukaart kan de gever zelf bepalen, want de kaart is oplaadbaar tussen de €5,- en €150,-. DE Cadeaukaart bestaat voor alle gelegenheden en is in de winkel en online te koop in verschillende varianten. DE Cadeaukaart is een product van Wonderbox Giftcard B.V.

Hoe kan ik in contact komen met de Klantenservice?
  • Als je vragen hebt, kun je die mailen naar de Klantenservice van DE Cadeaukaart via het contactformulier op de website. Onze Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00 uur tot 16.30 uur (m.u.v. feestdagen).

Ik heb een klacht. Waar kan ik met mijn klacht terecht?
  • Klachten over een product of dienst tijdens je aankoop met DE Cadeaukaart kun je het beste bij de winkel waar de aankoop plaatsvond melden. Zij kunnen op dat moment nog werk maken van je klacht, terwijl DE Cadeaukaart hier achteraf niet veel meer aan kan doen. Uiteraard kun je je klacht met betrekking tot een aankoop ook bij ons melden. Klachten kunnen tot uiterlijk één maand na afloop van besteding worden ingediend via het contactformulier op de website. Klachten betreffende onze dienstverlening kun je op dezelfde manier indienen. Wij streven ernaar om binnen drie werkdagen je klacht in behandeling te nemen en je van een antwoord te voorzien. Je ontvangt altijd een ontvangstbevestiging per e-mail.

Is DE Cadeaukaart een veilig product?
  • Ja, DE Cadeaukaart is een veilige en betrouwbare cadeaukaart. Wij zien het als belangrijke prioriteit om alle maatregelen te treffen die wij mogelijk achten om die veiligheid en betrouwbaarheid van ons product te kunnen waarborgen. Momenteel is elke cadeaukaart beveiligd met een unieke kaartcode en pincode. De pincode is beschermd door een kraslaag die alleen verwijderd mag worden door de eigenaar van DE Cadeaukaart.

Kan ik het tegoed op DE (verlopen) Cadeaukaart laten uitbetalen?
  • DE Cadeaukaart is drie jaar geldig. Is DE Cadeaukaart verlopen? Dan kun je DE Cadeaukaart tot 12 maanden na de verloopdatum gewoon verlengen. Wil je het (resterende) tegoed toch laten uitbetalen? Vul dan dit formulier in. Stuur het ingevulde formulier samen met DE verlopen Cadeaukaart en pasnummer(s) van DE Cadeaukaart per aangetekende post naar:

    Wonderbox Giftcard B.V.
    T.A.V. Servicedesk DE Cadeaukaart
    Lichtfabriekplein 4
    2031 TE Haarlem
    Nederland

    DE Cadeaukaarten die niet aangetekend verzonden zijn, worden niet uitbetaald. Het is tevens verplicht om de volgende gegevens op het formulier in te vullen: naam, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer, ibannummer en pasnummer(s). Als er gegevens ontbreken kan de uitbetaling niet voltooid worden.

    DE Cadeaukaart is drie jaar geldig. Is DE Cadeaukaart nog niet verlopen maar wil je de kaart wel laten uitbetalen? Dan wordt er €10,- administratiekosten (per Cadeaukaart) in mindering gebracht op het tegoed van DE Cadeaukaart. DE Cadeaukaart met een tegoed lager dan €10,- kunnen niet ingewisseld worden. Meer informatie over deze regeling kun je vinden bij de Algemene Voorwaarden, artikel 10.

Waar kan ik DE Cadeaukaart besteden?
  • DE Cadeaukaart is te besteden bij alle winkels die op de pagina ‘Acceptanten’ genoemd worden. Je vindt de actuele acceptanten altijd op onze website. Zoek op postcode, woonplaats en/of op winkelketen en kom erachter welke acceptant het dichtst bij jou in de buurt zit. Of zoom in op het landkaartje en bekijk de locaties. Als je op het icoontje klikt, krijg je het adres van de bijbehorende winkel te zien.

Moet ik DE Cadeaukaart activeren of registreren voordat ik ermee kan betalen?
  • Nee dat is niet nodig. Je kunt met DE Cadeaukaart direct bij een van de aangesloten winkels en webshops betalen. Op deze website kun je wel je saldo en de verloopdatum checken en de voor jou dichtstbijzijnde inleverlocaties bekijken.

    Let op: voor sommige winkels moet je DE Cadeaukaart eerst omruilen voor een cadeaukaart van die betreffende winkel. Dit geldt voor de volgende winkels: Decathlon en Zalando.

Mijn code werkt niet. Hoe kan dat?
  • Wat vervelend dat je code niet werkt! Voor de zekerheid vragen wij je om het nummer van je cadeaukaart nogmaals te controleren. Bij één verkeerd of missend cijfer pakt de website je code al niet meer. Wanneer je problemen blijft ervaren bij het gebruik van je unieke code raden wij je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice via het contactformulier op de website.

Hoe kan ik betalen met DE Cadeaukaart?
  • Met DE Cadeaukaart kun je producten van alle winkels van de aangesloten winkelketens betalen (bekijk hier alle actuele inleverlocaties). Ga naar één van de acceptanten, zoek je product uit, geef je fysieke cadeaukaart of print van je digitale gift af bij de kassa. Is je aankoop duurder dan de waarde van je cadeaukaart? Dan kun je het verschil bijbetalen. Wanneer je aankoop goedkoper is blijft het restsaldo gewoon op DE Cadeaukaart staan om een andere keer te besteden.

    Let op! Een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een pasbewaarapplicatie zoals Apple Wallet of Stocard wordt niet als geldig betaalmiddel geaccepteerd!

Hoe werkt de digitale variant van DE Cadeaukaart?
  • Via onze website kun je naast de fysieke variant van DE Cadeaukaart ook een digitale gift bestellen. De digitale variant ontvang je per e-mail binnen één minuut in je eigen inbox. Je kunt er ook voor kiezen om de digitale versie van DE Cadeaukaart direct naar de ontvanger te laten e-mailen. Op het digitale cadeau staat een unieke code. Op onze website kan de ontvanger het saldo en de geldigheid controleren door die unieke code in te voeren. De ontvanger dient de e-mail met code te printen en kan dan met die mail betalen in de winkel.

Moet ik altijd met de fysieke cadeaukaart of een print van mijn digitale gift in de winkel betalen?
  • Ja. Het is niet mogelijk om bij een van de acceptanten te betalen met alleen een foto van je kaartcode, een overgeschreven kaartcode of een scan van je pas in een pasbewaarapplicatie zoals Apple Wallet of Stocard. Neem altijd je fysieke cadeaukaart of een print van je digitale gift mee naar de winkel.

Hoe besteed ik DE Cadeaukaart online?
  • DE Cadeaukaart besteed je heel eenvoudig online op de website van de acceptant. Bij de betaling kun je de 19-cijferige code en pincode invoeren.

    Bij online aankopen geldt een maximum van €50,- per transactie. Dit i.v.m de AMLD5 wetgeving.

Wat is het saldo op mijn cadeaukaart?
  • Je kunt het saldo van DE Cadeaukaart checken op de saldo-check pagina. Vul je 19-cijferige kaartcode en vervolgens je unieke pincode in, in de daarvoor bestemde vakjes en klik op ‘Check saldo’. Je ziet je saldo en de verloopdatum van DE Cadeaukaart dan verschijnen.

Moet ik het saldo op DE Cadeaukaart in één keer besteden?
  • DE Cadeaukaart kan een waarde hebben tussen €5,- en €150,-. Dit bedrag hoef je niet in één keer te besteden. Wanneer je iets koopt met een lagere waarde dan het bedrag op je cadeaukaart, blijft dat bedrag uiteraard staan om een andere keer te besteden. Is het saldo op je kaart lager? Dan kun je het restant bijbetalen. De waarde van jouw cadeaukaart staat vermeld aan de binnenkant van de verpakking in het daarvoor bestemde invulvakje. Tevens kun je het saldo op je cadeaukaart hier checken.

Hoe lang is DE Cadeaukaart geldig?
  • DE Cadeaukaart is drie jaar geldig vanaf de aankoopdatum. De ontvanger dient de cadeaukaart binnen deze termijn van drie jaar te besteden. Je kunt de geldigheid van jouw cadeaukaart controleren op onze website.

DE Cadeaukaart is niet meer geldig. Kan ik deze cadeaukaart nog gebruiken?
  • Is je cadeaukaart meer dan drie jaar geleden aangeschaft? Dan is deze niet meer geldig. Om te zorgen dat je toch nog gebruik kunt maken van DE Cadeaukaart en je saldo niet verloren gaat, bieden wij de eenvoudige mogelijkheid om je cadeaukaart te verlengen. Je cadeaukaart is dan één jaar geldig. Dit kan tegen een administratieve vergoeding van slechts €5,-. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website.

    Let op! Is jouw cadeaukaart langer dan 12 maanden verlopen? Dan is het niet mogelijk om deze te verlengen.

Waar kan ik DE Cadeaukaart kopen?
  • DE Cadeaukaart is te koop bij de winkels van onder andere Primera, Jumbo, Lidl en ANWB. Op deze website kun je de actuele verkooppunten altijd bekijken. Zoek op postcode, woonplaats en/of op winkelketen en kom erachter welk verkooppunt het dichtst bij jou in de buurt zit. Of zoom in op het landkaartje en bekijk de locaties. Als je op het icoontje klikt krijg je het adres van de bijbehorende winkel te zien. Ook kun je daar een routebeschrijving opvragen. Daarnaast kun je DE Cadeaukaart ook altijd hier bestellen (zowel de fysieke als de digitale variant).

Hoe werkt een kaart-voor-kaart cadeaukaart?
  • Bij acceptanten die werken met een kaart-voor-kaart cadeaukaart kun je niet direct met DE Cadeaukaart betalen. Bij een kaart-voor-kaart cadeaukaart zet je DE Cadeaukaart om in een cadeaukaart van de desbetreffende acceptant. Met die cadeaukaart kun je vervolgens betalen bij de gekozen acceptant. Acceptanten die werken met een kaart-voor-kaart cadeaukaart zijn Zalando en Decathlon.

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen heb?
  • Als je geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen, raden wij je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice via het contactformulier op de website. Om je snel te kunnen helpen is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden: de naam waarop de bestelling is gemaakt, het bijbehorende e-mailadres, de besteldatum en indien bekend het ordernummer.

Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik DE Cadeaukaart online wil bestellen?
  • Je kunt DE Cadeaukaart via onze website bestellen en veilig betalen via iDeal of creditcard.

Kunnen er nog extra kosten berekend worden?
  • Als je DE Cadeaukaart fysiek per post laat bezorgen betaal je €1,95 verzendkosten naast het bedrag waarmee je de cadeaukaart wilt opladen. Je kunt er ook voor kiezen om DE Cadeaukaart digitaal per e-mail te versturen en dan betaal je geen verzendkosten. Kies je bij een acceptant een product dat duurder is dan de waarde die op DE Cadeaukaart staat? Dan betaal je het resterende bedrag bij.

Wat is de levertijd wanneer ik DE Cadeaukaart bestel?
  • Als je via de website van DE Cadeaukaart een bestelling plaatst op werkdagen vóór 22.00 uur, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Als je je bestelling op werkdagen ná 22.00 uur plaatst, wordt deze de volgende dag verzonden. De verzending vindt plaats via Post NL en voor eventuele vertraging vanuit deze partij zijn wij niet aansprakelijk. DE Cadeaukaart is afhankelijk van deze organisatie in het verzendproces, maar doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk bezorgd wordt. Heb je DE Cadeaukaart met spoed nodig? Dan adviseren wij je om naar het voor jou dichtstbijzijnde verkooppunt te gaan om DE Cadeaukaart te kopen of voor de optie te kiezen om DE Cadeaukaart digitaal te bestellen via deze website. Je ontvangt de digitale variant van DE Cadeaukaart dan direct in je mailbox of de mailbox van de ontvanger.

Hoe plaats ik een zakelijke bestelling?
  • Wil je een zakelijke bestelling plaatsen? Vrijblijvend advies of een offerte aanvragen? Neem contact op met onze B2B Accountmanager Nieky Franchimont via +31 (0)6 14877047 of nieky.franchimont@wonderbox.com. Er is van alles mogelijk! Ook het personaliseren van onze producten behoort tot de mogelijkheden.

Ik wil mijn aangekochte product retourneren, krijg ik mijn saldo terug op DE Cadeaukaart?
  • Wil je een zakelijke bestelling plaatsen? Vrijblijvend advies of een offerte aanvragen? Neem contact op met onze B2B Accountmanager Nieky Franchimont via +31 (0)6 14877047 of nieky.franchimont@wonderbox.com. Er is van alles mogelijk! Ook het personaliseren van onze producten behoort tot de mogelijkheden.

Is mijn bestelling naderhand nog te wijzigen?
  • Het is alleen mogelijk adreswijzigingen door te geven nadat je bestelling is voltooid. Dit dien je echter binnen één uur na je bestelling telefonisch door te geven aan onze Klantenservice via +31 (0)23-5186191. Het is niet mogelijk een reeds betaalde bestelling of een bestelling die bij de bank in behandeling is achteraf te annuleren. Dit heeft te maken met de snelle afhandeling van DE Cadeaukaart.

 

Heb je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden?
Onze Klantenservice is bereikbaar via het contactformulier of telefonisch. Stuur jouw vraag via het contactformulier en onze Klantenservice antwoord binnen 11 dagen op je vraag.

Contact
Selecteer een onderwerp

* Verplichte velden

Als je hulp nodig hebt bij het reserveren, kun je onze Klantenservice telefonisch bereiken op +31(0)235186191, van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.